Wednesday, July 02, 2008

سفرنامه مکه ومدینه

سرانجام پس از دو سال انتظار در تاریخ 19/3/1387
ساعت 30/9 صبح هواپیما به سمت مدینه منوره پرواز کردو پس از دو ساعت در فرودگاه مدینه به زمین نشست واقعا که سفری بسیار معنوی
را به اتفاق همسر گرامی داشتیم دیدن مسجدالنبی که به نظر من یکی
از مظاهر وزیباییهای جهان اسلام است و در طراحی ومعماری کم نظیر
است بسیار لذت بخش و دلنشین بود. زیر بقعه سبز آرامگاه رسول اکرم ( ص) قرار دارد قبور ائمه در قبرستان بقیع اما حکایت دیگری است از
مظلومیت .
بعد از یک هفته در مسجد شجره در مدینه محرم شدیم و فاصله 420
کیلومتری تا مکه مکرمه را شب هنگام جهت انجام مناسک عمره مفرده
طی نمودیم و مناسک را بجا آوردیم یکی از مناسک " طواف کعبه "
میباشد طواف یعنی " دور خانه خدا گشتن " و واقعا چیزی لذت بخش تر از
آن وجود ندارد بی جهت نیست کودک که بودیم مادرانمان می گفتند " الهی دورت بگردم"
از دیگر مظاهر سفر حج آشنایی با مسلمانان دیگر کشورهاست که
من از فرصت استفاده کردم و با مختصر آشنایی که به زبان عربی
و انگلیسی داشتم با دوستانی از کشورهای مصر هند انگلیس گپی زدیم
که از من دعوت کردند به کشورشان سفر کنم ومن هم به هکذا" از نصف
جهان دیدار کنند.خاطرات زیادی دارم که در فرصت مناسب خواهم نوشت.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home